Petek, 14. februar 2025 ob, 19. uri
Marko Zaletel – kitara, Zala Črešnik – vokal, Matic Črešnik – tolkala, Milanka Črešnik – klavir
DVORANA GLASBENE ŠOLE NAZARJE
Zasedba TransverZala je skupina, ki igra glasbo s področja jazza, bluesa, avtorsko glasbo ter glasbo znanih slovenskih avtorjev slovenske popevke. Zasedba je zanimiva saj gre za svež vokal Zale Črešnik, ki se občasno spremlja tudi s kitaro ob kitari Marko Zaletelja, kontrabasu Luke Gajserja in bobnov Matica Črešnika. Skladbe so v ta namen še posebej zanimivo aranžirane. Zasedbi se bo pridružila Milanka Črešnik, učiteljica klavirja na Glasbeni šoli Nazarje.
Zala Črešnik – vokal in kitara je pevka, ki se uveljavlja na koroški glasbeni sceni kot pevka jazza, ljudske glasbe ter slovenske avtorske glasbe. Sodeluje z uveljavljenimi koroškimi jazzovskimi glasbeniki in se izobražuje na področju jazz vokala ter jazz kitare.
Marko Zaletelj – kitarist, ki aktivno deluje na slovenski glasbeni sceni že 40 let. Glasbenik se je udejstvoval kot slovenski studijski glasbenik, nekaj časa pa je igral in snemal tudi izven Slovenije. Sodeloval je pri različnih glasbenih projektih s številnimi priznanimi glasbeniki, kot kitarski spremljevalec znanih slovenskih pevcev (Lado Leskovar, Maja Keuc, Mia Žnidarič, Matevž Šalehar- Hamo, Maja Založnik, Dada Kladenik, Nika Perunović itd..) ter jazz vokalistov. Veliko je nastopal tudi kot solo kitarist s priredbami jazzovskih standardov ter ljudske glasbe. Je eden od ustanovnih članov Mariborskega Totega big banda, kot gost občasno nastopa tudi z drugimi slovenskimi big bandi ter kot gost ter kot strokovni sodelavec v televizijskih in radijskih glasbenih oddajah. V dolgem ustvarjalnem obdobju je oblikoval svoj lasten glasbeni slog.
Luka Herman Gaiser, jazz kontrabasist in instrumentalni pedagog. Leta 2010 je diplomiral na glasbenem Konservatoriju v avstrijskem Celovcu iz smeri jazz kontrabas pri prof. Uliju Langthalerju, 2013 pa še iz smeri instrumentalne pedagogike. Izobraževal se je na glasbenih delavnicah pri priznanih glasbenikih kot so David Hazeltine, Peter Washington, Louis Hayes, Barry Harris. Kot glasbenik se je razvijal predvsem s sodelovanji s številnimi znanimi slovenskimi in tujimi glasbeniki kot so Rob Bargad, Daniel Sadownick, Don Menza, Kirk Lightsey, Gary Smulyan, Kevin Mahogany, Marko Črnčec, Renato Chicco, Bernd Reiter, Denise King, Nicole Herzog, Jim Rotondi, Jure Pukl, Martin Belič, Vid Jamnik, Vox arsana, Tango Compas (Stefan Milenkovich in Marko Hatlak). Sodeluje s pevko “Bilbi”, s katero je posnel že tri albume (Drobne slike, Toskana, Šibke točke). Je član skupine Simapatico. Dve leti je sodeloval na vokalnem kampu zasedbe “New York Voices” na Ptuju. Redno koncertira tudi po Nemčiji, Avstriji, Švici ter balkanu.
Matic Črešnik, bobni, tolkala,rojen 2. 8. 1992, je svojo glasbeno pot pričel na Glasbeni šoli Ravne na Koroškem pri profesorju Davorinu Jevšnikarju. Po zaključenem šolanju na nižji glasbeni šoli je uspešno opravil sprejemne izpite in se leta 2007 vpisal na Konservatorij za glasbo in balet v Mariboru, v razred profesorja Martina Bajdeta. V srednješolskih letih je nadaljeval z izobraževanjem na poletni delavnici Jazz is back! v Grožnjanu pod vodstvom Boška Petroviča. Ta je bil mentor za vibrafon, za bobne pa ameriški bobnar, današnji profesor jazz bobnov na Akademiji za glasbo v Grazu, Thomas Howard Curtis. Šolanje je nadaljeval na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri profesorju Borisu Šurbku, kjer je z odliko tudi magistriral. Napisal je magistrsko delo z naslovom Uglaševanje bobnov, kar je večini slovenskih glasbenih pedagogov manj poznana tema. V času študija se je izpopolnjeval v različnih orkestrih, kot so simfonični in baročni orkester Akademije za glasbo, MIO orkester, Big band Akademije za glasbo, Pihalni orkester slovenske vojske in Simfonični orkester RTV Slovenija, pa tudi v različnih komornih skupinah, kot so Percussix, Studio za tolkala akademije za glasbo, … Od leta 2016 poučuje tolkala na Glasbeni šoli Radlje ob Dravi. Skozi leta je deloval v raznih glasbenih zasedbah in sodeloval pri projektih, med drugim Zbudimo kralja Matjazza, Mihael Hrustelj trio, Big band Radlje, Loose cannon, Liquid Carpet, Out of order duo, Zircus, Vruja, JazzRavne in Festival slovenskega Jazza.
Milanka Črešnik (1977) je z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Acija Bertonclja. Med šolanjem se je izpopolnjevala na ustanovah in seminarjih v tujini in sicer na Visoki šoli za glasbo v Koelnu v razredu prof. Vassilyja Lobanova ter na mednarodnih poletnih šolah za klavir v Feldkirchnu (Avstrija), Ficktringu (Avstrija) in Mariboru ter na mednarodnem tečaju komorne igre v Bohlnu ( Nemčija). Leta 1995 je osvojila drugo nagrado na Državem tekmovanju mladih glasbenikov Slovenije. V koncertnem ciklusu Pianissimo se je predstavila z deli J. Matičiča in C. Debussya. Od leta 2000 deluje v duetu s saksofonistko Betko Bizjak Kotnik. Skupaj sta izvedli recitale v različnih abonmajskih ciklih (Koncert Društva slov. skladateljev 2008, Svetovni kongres saksofonistov v Ljubljani, koncert v okviru Musik-Forum Munchen…). Krstno sta izvedli dela J. Matičiča, N. Šenk, T. Vulc, B. Jež Brezavšček ter izdale zgoščenko Repliques. Novembra 2007, sta na tekmovanju za komorne skupine P. Ramovš, dobili prvo nagrado. Kot solistka je nastopila s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija in pod taktirko D. Devilliaersa izvedla Matičičev Koncert za klavir in orkester št. 1. Leta 2008 je končala specialistični študij klavirja v razredu prof. Tatjane Ognjanovič. Sodeluje s svetovno priznanim skladateljem Janezom Matičičem. Za arhiv RTV Slovenija je posnela 12 etud op. 30, 9 preludijev, Tri skladbe, Tri etude za levo roko, Sonato št. 1, Suito št. 1, Miniaturne variacije, Passacaglio, Nocturno Poetico, katerih posnetki so izdani na zgoščenki »Zgodnja klavirska glasba Janeza Matičiča«. Skupaj s skladateljem Matičičem sta posnela njegovo obsežno in radikalno delo za dva klavirja »Gemini«, ki je izšla na zgoščenki. Sodelovala je pri snemanju Matičičeve Glasbe za violino in klavir v duetu z violinistko Anjo Bukovec. Posnela je celotno zbirko Matičičevih Etud, poleg zgoraj omenjenih op. 30, ter Tri levoročne, še zbirko Op. 66, ter dve samostojni etudi Lanquida in Hybrida. Deluje kot korepetitorka in profesorica klavirja na Glasbeni šoli Nazarje.