Nalaganje dogodki

Petek 23. februar, sobota 24. februar in nedelja 25. februar 2024

DVORANA GLASBENE ŠOLE NAZARJE

 

 

Tridnevni pevski seminar ponuja priložnost za izobraževanje s priznanima solo pevcema Mojco Bitenc in Domnom Križajem, s katerima se lahko pripravite na avdicijo, sprejemni preizkus, koncert ali študirate program po izboru.

Zaželeno je, da so pevci sposobni profesionalnega študiranja pevskega repertoarja – pevci s konservatorija za glasbo ali akademije za glasbo ali drugi pevci na tovrstni ravni znanja (ne pevski začetniki).

Literaturo pevec izbere sam (samospevi, oratorijske in operne arije), na seminarju pa se bomo pogovarjali o glasbenem stilu, interpretaciji in umetniški izvedbi repertoarja ter o delovanju pevskega aparata in reševanju pevskih problemov. 

Pouk bo potekal individualno predvidoma po 45 min v soboto in nedeljo (prisoten bo tudi pianist), vsi udeleženci pa lahko pasivno poslušajo vse ure soudeležencev.

Seminar se začne v petek zvečer s koncertom predavateljev, v soboto in nedeljo so ure udeležencev (točno število ur bo znano naknadno, ko bomo vedeli dokončno število udeležencev), seminar pa se zaključi v nedeljo zvečer s koncertom udeležencev.

 

Sopranistka MOJCA BITENC je v sezoni 2020/21 nastopila v SNG opera in balet Ljubljana v vlogi Nedde (R. Leoncavallo, I Pagliacci) ter v HNK Ivan pl. Zajc v Reki v vlogi Maje (Z. Juranić, Opera po Kamovu), decembra pa bo nastopila na festivalu Tiroler Festspiele Erl v Avstriji v vlogi Suzel (P. Mascagni, L`Amico Fritz).

V slovenskih opernih gledališčih je upodobila Papageno in Pamino (W. A. Mozart, Čarobna piščal), Evridiko (C. W. Gluck, Orfej in Evridika), Liu (G. Puccini, Turandot), Ksenijo (V. Parma, Ksenija), Donno Anno (W. A. Mozart, Don Giovanni), Antonio (J. Offenbach, Hoffmannove pripovedke), Violetto Valery (G. Verdi, La Traviata) in Marinko (B. Smetana, Prodana nevesta). Na poletnem festivalu Zomeropera v Alden Biesnu (Belgija) je nastopila v vlogi Tatjane (P. I. Čajkovski, Jevgenij Onjegin), na poletnem festivalu v Bregenzu (Avstija) je poleti 2017 interpretirala grofico Almavivo v Mozartovi Figarovi svatbi, leta 2018 pa je tam z vlogo Micaële (G. Bizet, Carmen) nastopila na slovitem odru na jezeru.

Prejela je študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani ter nekaj nagrad na mednarodnih pevskih tekmovanjih (1. nagrada, Lav Mirski, Osijek; 2. nagrada in nagrada občinstva, Reka; 2. nagrada, Nowy Sacz; 3. nagrada, Salzburg, Mozartovo tekmovanje; 2. nagrada, nagrada občinstva, nagrada za najboljši sopran in nagrada za najboljšo interpretacijo Mozartovega dela, Deutschlandsberg). 

Z diplomo summa cum laude je končala magistrski študij petja na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani v razredu Barbare Jernejčič Fürst ter še podiplomski študij petja na zagrebški akademiji za glasbo pri Vlatki Oršanić. Dodatno se je izpopolnjevala na seminarjih pri Heleni Lazarski, Vlatki Oršanić, KS Brigitte Fassbaender in kot štipendistka isaOperaVienna pri KS Eddi Moser na Dunaju. Diplomirala je tudi na ljubljanski Medicinski fakulteti.

Kot solistka je sodelovala z različnimi orkestri in zbori (Dunajski simfoniki, zbor in orkester Slovenske filharmonije, Simfonični orkester RTV Slovenija, orkester Budimpeštanske opere, orkester Krakowske opere, orkester Reške opere, Simfonični orkester Cantabile …). Kot koncertna pevka sodeluje tudi z različnimi pianisti.

 

Baritonist Domen Križaj je član ansambla v Operi Frankfurt. V sezoni 2022/2023 bo nastopil kot Papageno v Mozartovi Čarobni piščali, Grof v Straussovi operi Capriccio, Onegin v istoimenski mojstrovini Čajkovskega, Lescaut v Puccinijevi Manon Lescaut in kot Zar v Weillovi Zar se pusti fotografirati. V Frankfurtu se je v preteklih sezonah med drugim predstavil kot Albert (Massenet/Werther), Lescaut (Puccini/Manon Lescaut), Sharpless (Puccini/Madama Butterfly), Don Alfonso (Mozart/Cosi fan tutte) in Heerufer (Wagner/Lohengrin).

Preden se je pridružil operi v Frankfurtu je bil član ansambla v Teatru Basel, kjer je upodobil številne vloge kot so Marcello (Puccini/Boheme), Sharpless (Puccini/Madama Butterfly), Ned Keene (Britten/Peter Grimes), Pavel (Nono/Al gran sole carico d’amore), Kaiser Overall (Ulmann/Kaiser von Atlantis) in druge. 

Redno gostuje tudi na različnih festivalih in drugih opernih hišah, na poletnem festivalu Alden Biesen v Belgiji je nastopil v naslovni vlogi kot Jevgenij Onjegin, v reški operni hiši na Hrvaškem je upodobil Alberta v Wertherju. Večkrat je nastopil tudi na festivalu Tiroler Festpiele Erl v Avstriji, kjer je upodobil Heeruferja (Lohengrin), Davida (L’amico Fritz) ter kralja Arturja (Chausson/Le Roi Arthus), poleg tega je nastopil na novoletnem koncertu 2022 ter kot Jezus v Bachovem Pasijonu po Mateju.  Bil je tudi del programa “Young singers project” na salzburških slavnostnih igrah, kjer je nastopil kot Englischer Hauptmann (Braunfels/Jeanne d’Arc) in Deputati Fiamminghi (Verdi/Don Carlo). Leta 2016 je v okviru nemške televizijske hiše SWR nastopil v šovu “Junge Opernstars”. 

Domen Križaj je z diplomo summa cum laude magistriral na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu izr. prof. Matjaža Robavsa, potem ko je na Medinski fakulteti Univerze v Ljubljani zaključil tudi študij medicine. Prejel je številna priznanja in nagrade tako na domačih kot tujih tekmovanjih, med drugim 2. nagrado na prestižnem mednarodnem tekmovanju Neue Stimmen v Nemčiji, 1. nagrado in nagrado za samospev na mednarodnem tekmovanju Ada Sari na Poljskem, 1. nagrado na mednarodnem tekmovanju Ferruccio Tagliavini v Avstriji, tri 1. nagrade na Tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov, 2. nagrado in nagrado publike na mednarodnem tekmovanju Otto Edelmann na Dunaju ter 3. nagrado na mednarodnem tekmovanju Zinka Milanov na Reki. Prejel je tako Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani, kot Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani.

Prihodnja gostovanja vključujejo Alfija v Mascagnijevi enodejanki “Cavalleria Rusticana” na festivalu Baden-Baden, Rodriga v Verdijevem Don Carlu v SNG Maribor ter Sharplessa (Madama Butterfly) na prestižnem poletnem festivalu v Bregenzu.

 

 

Go to Top